Joss Whedon gör Shakespeare

23 oktober förra året länkade  Nathan Fillion till den här bilden från sin twitter. Då var filmen redan färdiginspelad. Den hade spelats in på bara 12 dagar, samtidigt som Joss Whedon jobbade med The Avengers. Vad gäller postern älskar jag särskilt ”based on a play”, vems ”play” behöver inte sägas explicit.

För alla som är bekanta med Whedons tidigare produktioner blir det en enda stor klassåterträff. Whedon är ju känd för att ”återanvända” sina skådespelare. Jag ser särskilt fram emot att se Amy Acker och Alexis Denisof (Fred och Wesley i tv-serien Angel) spela mot varandra igen, nu som Beatrice och Benedick.

I pressreleasen skrevs att filmen skulle visas på filmfestivaler ”because it is fancy”. Och vad jag vet har filmen fortfarande inte fått någon distributör. Jag antar att det är för mycket att hoppas att den kommer till SF i Uppsala, men jag hoppas kunna se den inom en inte alltför lång framtid ändå. Tanken på en Shakespeare-Whedon-kombo är minst sagt något som får mitt nördhjärta att slå extraslag.

Filmen på imdb.

One thought on “Joss Whedon gör Shakespeare

  1. Pingback: Joss Whedons Much Ado about Nothing | Mycket väsen för ingenting

Kommentera

